Pysythän mukana ?

sheep-690198__340

1. Mooseksen kirja luku 19 jakeet 15-16: ”15. Aamun sarastaessa enkelit kiirehtivät Lootia sanoen: ”Nouse, ota vaimosi ja molemmat tyttäresi, jotka ovat luonasi, ettet hukkuisi kaupungin syntivelan tähden”. 16. Ja kun hän vielä vitkasteli, tarttuivat miehet hänen käteensä sekä hänen vaimonsa ja hänen molempien tyttäriensä käteen, sillä Herra tahtoi säästää hänet, ja veivät hänet ulos ja jättivät hänet ulkopuolelle kaupunkia.”

Raamattu kertoo että Abramin (myöhemmin Aabrahamin) ja Lootin tiet erosivat Beetelissä. Alue oli heille liian ahdas ja riitojen välttämiseksi Loot jatkoi matkaansa aina Sodomaan asti. – Tapauksesta tuli mieleeni, että menikö Loot liian pitkälle ja kauas? . Myöhemmin Jumala lähetti enkelinsä pelastamaan hurskaan Lootin ja hänen perheenjäseniään kaupungin tulevasta tuhosta.

Viimeinen vuosi on ollut seurakunnalle suuri haaste ja ponnistus. Miten säilyttää seurakuntayhteys ja tavoittaa ihmisiä Evankeliumilla ? Sydämmelläni on huoli, että kuinka moni on vielä mukana kun tilanne jälleen normalisoituu ? Onko joku jäänyt sivuun ?

Haluan rohkaista sinua. Pysy mukana seurakunnan toiminnassa niin tiiviisti kuin se on mahdollista. Ennen kaikkea pidä kiinni Jeesuksesta. Hänen kanssaan on paras tehdä tätä matkaa. Muista myös että tukenasi on uskon veljet ja sisaret, joilta saat apua, tukea ja opastusta. Ja onneksi Jeesus Kristus on Hyvä Paimen, joka tarvittaessa hakee ja johdattaa eksyneet lampaat kotiin.