Toiminta

Kauhavan Helluntaiseurakunnan toiminnassa halutaan kohdata Jumalaa, toisia ihmisiä ja itseä. Seurakunnan toiminnan kulmakiviä ovat sunnuntain Jumalanpalvelus klo 16 ja tiistain Rukousilta klo 18. Muuhun toimintaamme voit tutustua tällä sivulla, jatka siis selaamista.

Jumalanpalveluksemme on sunnuntaisin klo 16 ja sinne ovat kaikki tervetulleita. Kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina olemme viettäneet Ehtoollisjuhlaa. Ehtoollinen on avoin kaikille uudestisyntyneille ja uskovien kasteella käyneille kristityille.

Rukousilta pidetään tiistaisin klo 18. Tilaisuuteen ovat kaikki tervetulleita. Tilaisuudessa ylistetään, rukoillaan, opetetaan Jumalan sanaa ja kohdataan toisiamme.

Arkipäivisin maanantaista perjantaihin klo 9.15-10.15 vietetään rukoushetkeä seurakunnan takahuoneessa. Olet tervetullut mukaan.
Huom! Viikoilla 52 ja 1 eli 25.12.-7.1. aamurukoushetket ovat tauolla.

Käsityökerho kokoontuu joka toinen torstai parillisina viikkoina klo 12 seurakuntamme rukoushuoneella 7.9. alkaen. Käsityökerho koostuu seurakuntamme jäsenistä joita yhdistää yhteinen usko ja halu palvella Jumalaa ja seurakuntaa kädentaidoillaan. Käsityökerhossa kudotaan sukkia, lapasia, ym. . Tuotteita myydään ja lahjoitetaan ja näistä saatavat tuotot lahjoitetaan seurakunnan lähetys-, lapsi- ja nuorisotyöhön. Käsityökerholla on myös kummilapsi Nepalissa jonka koulunkäyntiä tuetaan käsityökerhon varoilla.

Jeesuksen lähetyskäskyä noudattaen, seurakuntamme on mukana evankeliumin levittämisessä ja avustustyössä sekä lähellä että kaukana. Tarkemman kuvan seurakuntamme lähetystyöstä saat vierailemalla esimerkiksi lähetystilaisuuksissamme.

Pyhäkoulua pidetään kerran kuukaudessa sunnuntaisin jumalanpalveluksen aikana lasten leikkihuoneessa. Pyhäkoulussa lauletaan, leikitään ja opitaan Taivaan Isästä.

Tulevat pyhäkoulut:
sunnuntai 21.1. klo 16
sunnuntai 11.2. klo 11
sunnuntai 10.3. klo 11
Kiirastorstai 28.3. klo 18
sunnuntai 7.4. klo 16
sunnuntai 5.5. klo 16

Muksukaffit kokoontuu maanantaiaamupäivisin klo 10-12 kodeissa, puistoissa tai rukoushuoneella. Kysy paikka Titalta, puh. 050 324 4909.
Tervetuloa viettämään aikaa alle kouluikäisten lasten kanssa kahvin kera!

Kristilliseltä arvopohjalta toimiva Tanssikerho on suunnattu alakouluikäisille ja se kokoontuu perjantaisin klo 17-17:50 Ruotsalan monitoimihalilla (Ruotsalantie 103). Tanssikerhon kevätkausi alkaa perjantaina 19.1. Kerhon ohjaajina toimivat Titta Puhto, Viivi Rahkonen ja Saara Kokko.

Alakouluikäisille suunnattu Pelikerho kokoontuu perjantaisin klo 18-19 Ruotsalan monitoimihallilla (Ruotsalantie 103). Pelikerhon kevätkausi alkaa perjantaina 19.1. Ohjaajina kerhossa toimivat Titta Puhto, Viivi Rahkonen ja Jukka Pohjanheimo.

Yhteiskristillinen Jippii-kuoro kokoontuu kaksi-kolme kertaa kuukaudessa sunnuntaisin klo 16-17 Kauhavan helluntaiseurakunnan takahuoneessa (käynti takaparkkipaikan puoleisesta ovesta). Kuorossa lauletaan Jippii-lauluja ja opitaan Taivaan Isästä. Vetäjinä kuorossa toimivat Eeva-Maria Laakso, Minna Pollari, Henriikka Filppula ja Titta Puhto.

Kevään 2024 harjoituskerrat:
7.1.
28.1.
4.2.
18.2.
25.2.
17.3.
24.3.
14.4.
21.4.
28.4.
12.5.

Lasten suosikkitapahtuma Kids’ Action järjestetään Kauhavalla muutaman kerran vuodessa kaikkien kristillisten seurakuntien yhteistyönä. Tapahtumat on suunnattu kouluikäisille lapsille. Vapaaehtoisten vetämiä toimintapisteitä on monenlaisia puhallusputkista mönkkäriajoon ja askartelusta kasvomaalaukseen. Parin tunnin yhdessäolon aloittaa ja päättää yhteinen opetusosio.

Seuraava Kids’ Action -ilta:
Evijärvellä pe 19.1. klo 18-20:30,
paikkana Evijärven kirkonkylän liikuntasalit (Voltintie 6)

Kesäleiri alakouluikäisille pidetään 28.-30.6.2024 Evijärven leirikeskuksessa. Laittakaa ajankohta jo muistiin. Lisätietoja luvassa myöhemmin.

Torstaisin klo 19-21. Nuorteniltojen kevätkausi starttaa torstaina 11.1. Ohjelmassa joka kerta opetusta, musaa, pelailua, iltapalaa ja hengausta. Nuortenillat on suunnattu kaikille 13-18-vuotiaille. Illoista vastaa Joni Kuikka, puh. 050 324 6864.

maaliskuu 2024

ma ti ke to pe la su
1
2
3
  • Ehtoollisjuhla, Jukka Rahkonen, Maria Kuikka, Aulis Puro-Aho. Asiakokous tilaisuuden jälkeen
4
  • Seurakuntakuoron harjoitukset
5
  • Diakoniapäivystys
  • Hartaus, hoitokoti Iltakello
  • Rukousilta, Jukka Rahkonen
6
7
8
9
10
  • Jumalanpalvelus, Esko Matikainen, Janne Lahti, Esko Puhto, pyhäkoulu
11
12
13
14
15
  • Jukan VP
  • Tanssikerho, Ruotsalan monitoimih.
  • Pelikerho, Ruotsalan monitoimih.
  • Rukousyö, Jari Turunen&co, Taisto Isberg, Jukka Rahkonen, todistuksia
16
17
  • Jippii-harkat
  • Jumalanpalvelus, Jukka Rahkonen, Effata
18
  • Seurakuntakuoron harjoitukset
19
20
21
22
  • Jukan VP
  • Tanssikerho, Ruotsalan monitoimih.
  • Pelikerho, Ruotsalan monitoimih.
  • Rukouksen voima Ylihärmän srk-kodilla
23
24
  • Jippii-harkat