Palvelu

Kuinka me palvelemme?

Kauhavan Helluntaiseurakunta haluaa palvella Kauhavan aluetta ja sen asukkaita monin tavoin. Halumme palvella lähtee Raamatusta ja Jeesuksen opetuksesta lähimmäisenrakkaudesta. Palveleminen ja auttaminen ovat kristittyjen keskeisiä tehtäviä. Teemme yhteistyötä alueen muiden seurakuntien, koulujen, kauppojen, kaupungin ja muiden toimijoiden kanssa. Ota selvää, kuinka voimme palvella sinua ja lähimmäisiäsi ja kuinka voit itse palvella osana seurakuntaa.

Ruokajakelu

Seurakuntamme tekee rukoushuoneella hävikkiruokajakelua neljänä päivänä viikossa klo 11, maanantaisin, keskiviikkoisin, perjantaisin ja lauantaisin.

Diakoniapäivystys (Hyvällä sydämellä -hanke)

Olemme seurakuntana mukana Helluntaikirkon Hyvällä sydämellä -hankkeessa ja sen tiimoilta meillä on mahdollisuus antaa pientä taloudellista apua, jota välitämme diakoniapäivystyksessä. Ajanvarauksella toimiva diakoniapäivystys on avoinna tiistaisin klo 12-14 helluntaiseurakunnalla ja ajan sinne voit varata diakoniapäivystyksen uudesta puhelinnumerosta 045 787 249 38, puheluihin ja viesteihin vastataan arkisin päivällä. Apu on suunnattu ensisijaisesti työttömille vähävaraisille ja heidän perheilleen ja tukea annetaan taloudellisen avun lisäksi ohjaamalla avuntarvitsijaa oikeanlaisen avun ja palveluiden piiriin. Hyvällä sydämellä -hanke on Euroopan Unionin osarahoittama.

Lähetystori

Lähetystorin kautta kiertää kaikenlainen käytetty tavara. Lähetystori ottaa lahjoituksena vastaan muun muassa vaatteita, astioita, kodinkoneita, huonekaluja ja urheiluvälineitä. Tule tutustumaan ja tuo käyttämättömäksi jäänyttä kiertämään hyvän asian tukemiseksi. Lähetystori on avoinna maanantaista perjantaihin klo 10-17 ja lauantaisin klo 10-15. Löydät Lähetystorin osoitteesta Kauppatie 117. Lähetystorin löydät myös Facebookista.

Kan-työ Kauhavan Helluntaiseurakunnassa

Kan työ (Kristillinen alkoholisti- ja narkomaanityö) Kauhavan Helluntaiseurakunnan keskittyy lähinnä Kauhavan Kortesjärvellä sijaitsevalle Kan-kodille. Kortesjärven Kan-kodilla on käyty pitämässä hartauksia. Viikonloppuisin Kortesjärven Kan-kodilla on tarvittu vapaaehtoisia päivystäjiä.

Radiotyö

Elämä On –ohjelma Radio Dei Pohjanmaa 89,4. Seurakuntamme on ollut mukana tuottamassa Elämä On –ohjelmaa Radio Dei Pohjanmaan kanavalla siitä alkaen, kun Dei saatiin Pohjanmaalle. Ohjelmasarjaa tuotetaan vuoroviikoin helluntai- ja vapaaseurakuntien voimin. Helluntaiseurakunnan ohjelmien teosta vastaa joka toinen kerta Kujalan Risto Lapualta. Oman seurakuntamme vuorolla tekijöinä ovat olleet Marjaana Laukkanen (os. Mäenpää) ja Ylikantolat. Elämä On – ohjelma kuullaan heinäkuuta lukuun ottamatta joka maanantai klo 20 – 20.30. Kauhavan Helluntaiseurakunnan tuottama ohjelma kuullaan neljän viikon välein, eli noin kerran kuukaudessa. Tutkimusten mukaan yksittäisellä ohjelmalla on tuhansia kuulijoita. Radiotyö on taloudellisesti erittäin edullinen tapa saavuttaa suuri joukko heitäkin, jotka kokevat seurakuntien kynnyspuut liian korkeiksi. Teet hyvin, jos muistat radiotyötä rukouksin.

Koulupalvelu

Helluntaiseurakunta tekee yhteistyötä niin alakoulujen, yläkoulun kuin lukionkin kanssa. Yhteistyön tarkoitus on tukea tukea uskonnonopetusta ja kristillistä kasvatusta sekä edistää lasten ja nuorten kokonaisvaltaista hyvinvointia sekä ehkäistä syrjäytymistä.
Koulupalvelu on seurakunnan puolelta maksutonta palvelua. Kouluissa tehtävä työ muodostuu päiväavauksista, joita pidetään säännöllisesti, noin kerran kuukaudessa, niin alakouluille, yläkouluille kuin lukiollekin sekä erilaisista yksittäisistä tapahtumista kouluilla. Lisäksi ennen pääsiäistä 3.-4. -luokkalaisille on jaettu Jees -lehden koululaisnumero, jossa on eritysteemana pääsiäinen. Numero on suunniteltu tukemaan koululaisten opetustyötä. Olemme iloinneet lämpimästä ja joustavasta yhteistyöstä koulujen kanssa.

Hartaudet

Seurakunnan toimintamuotoihin kuuluvat myös käynnit vanhustenhoitokodeissa ja palvelutaloissa. Tilaisuudet sisältävät hengellistä musiikkia ja lauluja sekä puheita ja rukoukset. Ryhmän vahvuus on ollut keskimäärin 5-6 henkilöä. Vastuuhenkilöinä hartauksien pitämisessä ovat toimineet Jorma Jousmäki ja Jukka Pohjanheimo.