Seurakunnan toiminta poikkeustilan aikana

sdr

Olemme sopeuttaneet toimintaamme valtioneuvoston antamien linjausten sekä asettaman poikkeustilan vaatimalla tavalla seuraavasti.

Toiminta

Tiistain rukousillat ja sunnuntain jumalanpalvelukset toteutetaan toistaiseksi 30-60 minuutin mittaisina nettilähtetyksinä. Näitä tilaisuuksia voi seurata seurakunnan Facebook ja Youtube-kanavilta. Tiistain rukousillat esitetään suorina lähetyksinä Facebook-kanavan kautta. Sunnuntai jumalanpalvelus tai raamattutunti kuvataan yleensä lauantaina ja ensiesitetään Youtube-kanavalla sunnuntaina (raamattutunti klo 11 ja jumalanpalvelus klo 16).

Huhtikuun lopussa käynnistyy Facebook-kanavalla esitettävät TorstaiSpecial -ohjelma, jonka sisältöä ei paljasteta etukäteen. TorstaiSpecial vielä yleisönsä suoran lähetyksen live-hetkiin tai kuljettaa ajassa taaksepäin muutamasta tunnista jopa kymmenin vuosien taakse. Kannattaa seurata.

Ruokajakelua jatketaan toistaiseksi ma-la klo 11. Jaettavana on kauhavalaisten kauppojen lahjoittamia elintarvikkeita sekä erikseen ilmoitettuna myös Ruokaviraston välittämää EU-elintarvikeapua.

Lapsi- ja nuorisotyössä normaali toiminta on keskeytyksissä mutta internet mahdollistaa uusien toimintatapojen kehittämisen. Päivänavauksien pitämistä on jatkettu ja ne ovat nyt osa koulujen etäopetusta. Opettajat jakavat äänitetyt ja kuvatut päivänavaukset Wilma-viestin avulla oppilaiden ja opettajienkin kuultavaksi.

Lähetyskirpputorin myynti ja tavaroiden vastaanotto on hiljentynyt. Perjantaina 20.3.2020 Kirpputori päätettiin sulkea toistaiseksi. Henkilöstö on lomautettu 1.4.2020 alkaen

Tiedotus ja yhteydenpito

Tiedotus ja yhteydenpito hoidetaan ilmoittamalla tilaisuuksista Aviisi-lehdessä. Lähetämme sähköisen uutiskirjeen kaikille tilaajille kerran viikossa ja seurakunnan kuukausitiedote postitetaan seurakuntalaisten koteihin kerran kuukaudessa. Lähetämme myös tekstiviestejä seurakunnan jäsenille. Ikääntyneisiin seurakuntalaisiin pidämme yhteyttä myös puhelimitse.

On tärkeää että pidämme yhteyttä toisiimme, rohkaisemme ja rukoilemme toistemme puolesta. Jos tarvitset keskustelu- ja rukousapua seurakunnan rukousavustajat ovat ilmoittaneet olevansa käytettävissä. Myös työntekijöihin ja vanhimpiin voi olla yhteydessä.

Seurakunnan talous

Seurakunta tuloista kolmasosa on kertynyt tilaisuuksissa kerättävillä kolehdeille. Näiden kolehtitulojen jäätyä pois, toivomme seurakuntalaisilta että he antavat kolehtinsa suoraan seurakunnan pankkitilille. Tiedot seurakunnan pankkiyhteyksistä löytyvät täältä. Seurakunnan toimintaa saavat tukea muutkin kuin seurakuntamme jäsenet mutta seurakunta ei voi ilman rahankeräyslupaa vedota heihin lahjoituksen / kolehdin antamiseksi.

Seurakunnan talous kestää hetkellisen tulojen pudotuksen. Tilannetta seurataan aktiiviseti. Rukouksemme ja toiveemme on, että seurakuntamme selviäisi ilman leikkauksia ja laajempia lomautuksia. Tällä hetkellä toistaiseksi lomautettuna ovat Lähetyskirpputorin työntekijät sekä määräaikaisesti yksi seurakunnan työntekijöistä.

Pyydämme, rukoilkaa seurakunnan työn ja taloushaasteiden puolesta. Kiitos että olette myös taloudessa mukana!

Vanhimmisto / johtoryhmä