Uutiskirje 41 – 2020

IMG_20200909_091358
Kuva: Minna Pollari ja Jukka Pohjanheimo pitämässä päivänavausta 1-6 luokkalaisille uudella yhtenäiskoululla

Päivitetty 11.10. klo 12:12. Lisäys tulevien tapahtumien yhteyteen ”Tulevien tilaisuuksien osalta Korona aiheuttaa muutoksia..”

Tervehdys

Kristus meissä kirkkauden toivo

Lokakuun on saatu hyvin alkuun. Vaikka seurakunnan dna on taivaallinen, elää se arkeaan inhimmillisten lainalaisuuksien alla. Tämä näkyy erinomaisesti esimerkiksi siten, että meidän on huomioitava Korona-epidemiaan liittyvät viranomaisohjeet ja suositukset. Taivaallinen dna taas merkitsee sitä, ettemme ole vain inhimmilliset lainalaisuuksien varassa. Olemme kytketty Jumala-todellisuuteen, joka tarkoittaa ettemme Koronankaan keskellä ole yksin vaan Jumala on kanssamme. Ja kun hän on kanssamme, kävi meille miten kävi – meille käy aina hyvin. Ei unohdeta tätä. Annetaan tämän todellisuuden välittyä muillekin, jotta mahdollisimman moni voisi päästä siitä osalliseksi. Kuukauden teema muistuttaa tästä: ”Kristus meissä – kirkkauden toivo”.

Siunattua viikonloppua
Janne

Korona linjauksia

Korona-epidemian leviämisestä ja kiihtymisestä johtuen alueviranomaiset ovat lokakuun alussa päivittäneet suosituksiaan, jotka koskevat myös seurakuntien toimintaa. Suositukset ovat voimassa lokakuun loppuun asti. Suositusten ja ohjeistusten mukaan seurakunnan johto tehnyt seuraavia linjauksia:

• Kasvomaskit on oltava kaikilla tilaisuuksiin osallistuvilla. Terveydellisistä syistä voi olla ilman. Maskeja on saatavilla pääovella.
  • Tilaisuuksiin voi osallistuu enintään 50 henkilöä
  • Vahtimestarit kirjaavat osallistujilta nimen ja puhelinnumero.
  • Tiedot säilytetään kaksiviikkoa lukollisessa kaapissa, jonka jälkeen ne tuhotaan.
  • Turvavälit pidetään suositusten mukaisena maskeista huolimatta
  • Käsihygieniasta on huolehdittava tilaisuuksiin tullessa ja sieltä poistuessa

Lokakuun kuukausitiedote

Viime viikolla ilmestyi seurakuntatalouksiin lokakuun uutiskirje Ristin Voitto -lehden liitteenä. Uutiskirjeen sisältävää Ristin Voittoa -lehtiä löytyy Lähetyskirpputorilta sekä seurakunnan eteisaulasta.

Uutiskirjeen voit lukea myös tästä linkistä.
Huomaathan että lehden kolehtimahdollisuus koskettaa seurakunnan jäseniä.

Rukousaiheita

Rukoillaan että Korona-tilanne helpottamisen sekä siihen sairastuneiden sekä sen ahdistamien ihmisten puolesta

Rukoillaan syyskauden sekä kaikkien tilaisuuksien ja käynnistyvien toimintojen puolesta

Rukoillaan koko seurakunnan puolesta, rukoillaan myös eri toimintamuodoista vastuussa olevien puolesta

Tulevia tapahtumia

Sunnuntai 11.10.
16:00 Jumalanpalvelus (tallennetaan Youtubeen)
Jukka Rahkonen ja Tuomas Vuorinen.

Tiistai 13.10.
18:00 Rukousilta Israelin ja lähetystyön puolesta.
Rukousavustajien tiimi ym.

Sunnuntai 18.9.
11:00 Sana elämään – Jukka Rahkonen (tallennetaan Youtubeen)
16:00 Musiikkijumalanpalvelus. Luomakunnan laulajat (tallennetaan Youtubeen)
+ Pyhäkoulu pienille

Tulevien tilaisuuksien osalta Korona aiheuttaa muutoksia.
Seuraa Aviisi-lehden ilmoittelua ja seurakunnan Facebook-sivua.

Yhteystietoja, linkkejä