Uutiskirje 6.6.2021

IMG_20200703_061710

Lämpimät onnnittelut kaikille koulunsa päättäneille ja valmistuneille sekä aurinkoista kesäkuun alkua kaikille.
Tässä ajankohtaisia uutisia ja ajatuksia seurakuntaelämän keskeltä.

PASTORIN TERVEHDYS – TERVETULOA KOTIIN!

Seurakunnan pastori Jukka Rahkonen kertoo seurakunnan kesäohjelmasta

TULEVIA TAPAHTUMIA

Su 7.6. Ehtoollisjumalanpalvelus klo 16 (näkyy myös YouTubessa)
Mukana Jukka Rahkonen, Effata, Jorma Lahti & vanhimmisto.

Ma 8.6. Kesäleiripalaveri Kivitiellä klo 18
Grilli kuumana. Pakollinen turvakoulutus isosille ja uusille aikuisille klo 16-18.

Ti 9.6. Rukousilta klo 18 (näkyy myösFacebookissa)
Vieraina Auli ja Taneli Halonen. Jukka Rahkonen

To 10.6. Palveleva elämä -kurssi klo 18

Su 13.6. Jumalanpalvelus Kutsuttu loistamaan klo 16 (näkyy myös YouTubessa)
Vieraana Helena Kärkkäinen. Jukka Rahkonen ja Maria Kuikka.

• Poimintoja kesän ohjelmasta
    • 25.-27.6. Juhannuskonferenssi nettilähetyksenä seurakunnan Facebooksi-sivulle sekä UskoTV:ssa
    • 5.-7.7. Seurakunnan oma lastenleiri Evijärvellä
    • 18.7. Musiikkitilaisuus Ylikylän koululla
    • 7.8. Kesäjuhla Kauhavan Nuorisoseuralla
  • Heinäkuussa lähetetään netin kautta vain sunnuntain tilaisuudet (YouTube)

Kokoontumisrajoitukset ovat lopultakin helpottaneet niin paljon, että ovet kaikkiin seurakuntamme tilaisuuksiin ovat auki. Tervetuloa!

Ajatuksia vaaleista ja vaikuttamisesta

Meneillään on yksi laajimmista 18 vuotta ja sitä vanhempien suomalaisten aktivointikampanjoista. Jokaista rohkaistaan äänestämään ja näin vaikuttamaan oman paikkakuntansa hyvinvointiin ja tulevaisuuteen. Otetaan haaste vastaan ja vaikutetaan!
Mietin, voisiko vastaavia aktivointikampanjoita järjestää useamminkin kuin neljän vuoden välein. Vaikuttamisen kanavana voisi olla, vaikka lähimmäispalvelua seurakunnassa tai jossain vapaaehtoisjärjestössä. Tai voisimmeko aktivoitua jopa ihan itsekseen paremmiksi vaikuttajiksi arjen keskellä, ilman kummempia kampanjoita?

Rukous on vaikuttamista
Raamattu neuvoo toimimaan lähimmäisen ja oman kaupunkinsa parhaaksi. Usein tässä ajatellaan rukousta. Ja se ei todellakaan ole huono tapa. Yksi osoitus onnistuneesta ja maalin tavoittaneesta rukouksesta on, että rukoilija alkaa toimimaan itse lähimmäistensä ja paikkakuntansa hyväksi.
Yksi este rukoukselle ja toiminnalle on, että pitää haastetta liian suurena, jopa mahdottomana. On totta, että rukoileminen ei automaattisesti tarkoita ongelmien ratkeamista. Yksi erinomainen ohje rukoukseen on: Älä keskity siihen kuinka suuri haasteesi on, vaan keskity siihen kuin kuinka suuri Jumala on. Joku on sanonut saman hieman toisin: älä esittele Jumalalle kuinka suuri haasteesi on, vaan esittele haasteellesi kuinka suuri Jumala on.

Toinen hyvä ohje rukoukselle ja liikkeelle lähtemiseen on, pyytää kaveria mukaan. Rukoillaan ja toimitaan sen jälkeen yhdessä. Seurakunta on erinomainen tällaisen yhteyden ja yhteistyön rakentamiseen.

Aloita tänään
Eräs tärkeä Raamatun vaikuttamiseen linja liittyy sanojen ja tekojen yhteyteen. Hyvä vaikuttaja ei vaikuta vain kauniilla ajatuksilla ja puheilla. Tekoja tarvitaan. Vaaleissakaan ei vielä hyvän ehdokkaan löytäminen riitä. Häntä pitää äänestää! Sen jälkeen on tietysti ehdokkaan vuoro, olla sanojensa mittainen – minusta myös silloin, vaikka ei tulisi valituksi.
Äänestää pitää silloin kun on äänestämisen aika. Samoin on rukouksen kanssa. Jos Jumala kutsuu tai ohjaa sinua rukoukseen, silloin parasta mitä voit tehdä on rukoilla. Se on varmasti askel oikeaan suuntaan. Samalla voit esimerkilläsi rohkaista muitakin mukaan ja näin käynnistää prosessin, joka ajan kanssa johtaa varmasti hyvään lopputulokseen.
Edessä on kesä ja loma – yhdessä ja erikseen. Varaa aikaa rukoukseen. Ota rukouksen virikkeeksi Raamattu. Rukoile lukemasi tekstin toteutumista omassa, lähimmäistesi ja kotikaupunkisi elämässä. Pyydä johdatusta ja kykyä nähdä Jumalan antamat mahdollisuudet toimia lähimmäistesi ja kotikaupunkisi parhaaksi. Uskon, että tulet oppimaan uutta ja yllättymään myönteisesti.

Siunaten, Janne

KUUKAUSITIEDOTE

Kesäkuun uutistiedote ilmestyi tällä viikolla (vk 22). Seuraava tiedote ilmestyykin vasta elokuussa. Tulevia tapahtumien osalta pienet muutokset ovat mahdollisia. Ajankohtaista tietoa tilaisuuksista löytyy Aviisi-lehden ilmoituksesta sekä seurakunnan Facebook- ja verkkosivuilta.

Kesäkuun tiedotteen voit avata ja lukea klikkaamalla kansikuva tai linkkiä: Kuukausitiedote 6-7/2021

YHTEYSTIETOJA JA LINKKEJÄ

Seurakunnan yhteydenottolomake