Uutiskirje 14.8.2021

Viljapelto_annamaija

Tervehdys kaikille!

Seurakunnan kokoontumisiin liittyviä ohjeistuksia on muuttuneen koronatilanteen tarkennettu. Tuleviin tapahtumiin on saatu lisätietoa ja muitakin pieniä uutisia on kirjeeseen koottu. Siunattua elokuuta jokaiselle!

KORONATIEDOTE

Julkaisimme torstaina 12.8.2021 seuraavan koronatiedotteen:

Korona-tartuntojen ja altistumisien leviämisestä johtuen suosittelemme osallistumaan sunnuntain jumalanpalveluksiimme ensisijaisesti suorien, seurakuntamme YouTube-kanavalla näkyvien, lähetyksien kautta.
Mikäli sinun ei ole mahdollista seurata jumalanpalvelusta internetin kautta, olet terve ja oireeton, voit osallistua tilaisuuksiimme rukoushuoneella.
Noudatamme rukoushuoneellamme viranomaisten terveysturvallisuuteen annettuja kokoontumisohjeita huolehtimalla turvaväleistä sekä käsihygieniasta. Lisäksi suosittelemme jokaiselle osallistujalle kasvomaskia. Keräämme toistaiseksi myös osallistujien nimet ja puhelinnumerot (säilytetään kaksi viikkoa).

Seurakunnan vanhimmisto/johtoryhmä

Lue Avin tähän liittyvä tiedote kokonaan tästä: https://avi.fi/tiedote/-/tiedote/69915745

Päivitämme tilannetta viimeistään elokuun lopussa.

KESÄJUHLAT 7.8.2021: YHTEISTALULUA, KAPULAN VAIHTO JA KONSERTTI

Yhteislaulutilaisuudessa laulettiin tuttuja yhteislauluja sekä yleisön toivelauluja. Laulattajina Jari Hirsimäki, Minna Pollari, Jukka Pohjanheimo ja Jorma Kujala. Konsertista vastasivat Roberto Brandao yhdessä vaimonsa Annamarin sekä tyttärensä Saran kanssa. Koskettava konsertista tehty videotallenne julkaistaan elokuun lopulla.

Nuorisoseuran piha palveli jälleen erinomaisesti kesäjuhlien pitopaikkana. Väliajalla oli tarjoilua sekä pomppulinna lapsille. Sään suhteen saatiin nauttia. Sateet saapuivat vasta sunnuntaille. Lauantaina paistoi. Yleisöä ei penkkeihin asti uskaltanut kovinkaan paljon mutta ääni tavoitti kuulijoita runsaasti piha-alueen ulkopuolelta.

Yhteislaulutilaisuuden lopussa siunattiin koulunsa aloittavia lapsia sekä rukoiltiin myös opettajien puolesta. Siunaamisen yhteydessä Minna Pollari siirsi lapsityön kapulan, special-sormuksen 15.8.2021 seurakunnan lapsityössä aloittavalle Titta Puhdolle.

Kiitos jälleen kaikille vapaaehtoisille työstä ja venymisestä Kesäjuhlan järjestelyissä.

KUUKAUSITIEDOTE 8/2021

Ristin Voitto -lehden liitteenä julkaistava seurakuntamme kuukausitiedote ilmestyi vasta tällä viikolla. Viime viikolle lehteä ei ilmestynyt, joten kuukausitiedotetteen ilmestymistä oli myös siirrettävä.

Kuukausitiedotteen sisältämä Ristin Voitto -lehti on postitettu seurakuntatalouksiin. Lehden irtonumeroja jaetaan Lähetystorilla ja seurakunnan rukoushuoneelle. Tiedotteen voi avata luettavaksi tästä linkistä (pdf-tiedosto) tai lehden kansikuvaa klikkaamalla.

LYHYESTI

• Lähetyskirpputorin nimi on lyhennetty Lähetystoriksi. Nimi muuttuu mainoksissa ja tiedotteissa vähitellen lyhyempään muotoon.
  • Seurakunnan pastori Jukka Rahkonen on kesälomalla 30.8. saakka.
  • Tiistain rukousiltoja ei toistaiseksi kuvata seurakunnan Facebooksivulle.
  • Käsityökerho alkoittaa kokoontumisen joka toinen torstaina 2.9. klo 12 alkaen.
  • Hartauskotivierailut ovat käynnistyneet pitkän tauon jälkeen.
  • Rukoillaan alkaneen syyskauden puolesta, muistetaan pitää huolta myös seurakunnan taloudesta.

TULEVIA TAPAHTUMIA

Sunnuntai 15.8. klo 16:00 Jumalanpalvelus.
Jorma Lahti, Matti Mikkola, Effata

Tiistai 17.8. klo 18 Rukousilta.
Heikki Haapajoki, Heikki Kuusela ym.

Lauantai 21.8. klo 19:30 Nuortenilta.

Sunnuntai 22.8. klo 16:00 Jumalanpalvelus.
Joni Kuikka, Titta Puhto, Janne Lahti

SUNNUNTAINA 22.8. KLO 17:30
LAPSITYÖN SUUNNITTELUPALAVERI
Kaikki kiinnostuneet mukaan!

Tulevista tilaisuuksista tarkemmin Aviisi-lehdestä, Facebookista sekä kotisivujen kalenterista

TULOSSA: Seurakunnan rakentumispäivä lauantai 11.9.
Teemana vapaaehtoistyön ja -työntekijän hyvinvointi.
Mukana Marjut Lindhol-Holopainen. Yhdessäoloa, opetusta ja rukousta.

YHTEYSTIETOJA JA LINKKEJÄ

Seurakunnan yhteydenottolomake