Uutiskirje 19-2020

seedlings-4186033_1920

Kylvöjen aika

Kevät etenee vauhdilla, routa on sulanut, puut alkavat hiljalleen vihertää. Yleisin ajoneuvo, jonka näen kotikyläni tiellä, on maataloustraktori. Nyt on se aika, kylvöjen aika.
Tämän koronakriisi on ollut seurakunnallemme melkoista kylvöjen aikaa. Evankeliumia on uutterasti kylvetty uusin keinon, vanhat menetelmät on jouduttu laittamaan tauolle. Monelle uskovalle tämä on ollut hengellisesti raskasta aikaa, kun ei ole voinut nähdä tuttuja rakkaita seurakuntalaisia. Monet elämän ilot ja surut ovat jääneet jakamatta ja yhteiset rukoukset rukoilematta. Fyysistä yhdessäoloa ei voi netillä korvata.

Kaiken harmin keskellä voimme kuitenkin iloita siitä, että olemme saavuttaneet paljon suuremman joukon ihmisiä sähköisen median avulla, kuin aiemmin fyysisiä tilaisuuksia järjestämällä. Koronaepidemia on saanut ihmiset selvästi herkistymään Jumalan puoleen. Ensi viikolla, kaikkiin Kauhavan koteihin jaettava Hyvän Sanoman korona-aiheinen teemalehti on sitä samaa kylvötyötä jota nyt tehdään.
Muistamme Evankeliumeista Jeesuksen tutun kylväjävertauksen, vaikkapa Matteuksen evankeliumin luku 13. Jakeessa 23 Jeesus sanoo: ”Mutta kylvö hyvään maahan kuvaa ihmistä, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen. Nämä ihmiset tuottavat satoa: kuka sata, kuka kuusikymmentä, kuka kolmekymmentä jyvää.

Kun koronakriisi aikanaan helpottaa ja elämä palaa normaaliksi, on jännittävä nähdä mitä seurakuntien keskellä tulee tapahtumaan, miten kylvetty sana on vaikuttanut. Ehkäpä jo ensikuussa voidaan aloittaa rajoitetusti tilaisuuksien järjestäminen. Rukoillaan, että kaikki kaikki menee hyvin ja seurakuntien ovet voidaan tosiaankin avata. Rukoillaan, että epidemia laantuu, uusia rokotteita valmistuu ja tapahtuu ihmeparantumisia Jeesuksen nimessä.
Sinulle joka vielä etsit, tai sinulle joka jo tunnet Jeesuksen, mutta sinua pelottaa. Sinulle rohkaisuksi Psalmi 27:1 ”Herra on minun valoni, ja pelastajani, ketä minä pelkäisin! Herra on elämäni turva, ketä minä kauhistuisin!” Jeesuksen kanssa olet iankaikkisessa turvassa, tuli mitä tuli.

Huomenna on äitienpäivä. Seurakunnan puolesta toivotamme kaikille äideille hyvää äitienpäivää ja runsasta Jumalan siunausta. Samaa toivotamme myös kaikille hengellisille äideille, teille jotka olette johdattanut jonkun henkilön Jeesuksen luo tai autanut uskontiellä eteenpäin.

Siunausta!
Aulis Puro-Aho

Uutisia lyhyesti

Seurakuntamme jäsen Esko Rintanen on muuttanut taivaan kotiin lauantaina 25.4.2020. Hautajaiset vietetään perhepiirissä tänään lauantaina. Seurakunnan puolesta omaisia on muistettu. Julkaisemme muistokirjoituksen kesäkuun kuukausitiedotteessa. Muistetaan omaisia rukouksin.

Hyvä Sanoma lehti jaetaan ensi viikon aikana kanta-Kauhavan talouksiin (n. 3500 kotitaloutta). Ostimme lehteen myös 1500 sähköistä lukuoikeutta. Julkaisemme ensi viikolla Aviisi-lehdesssä ja sosiaalisessa mediassa linkin ja koodin, jolloin lehteä voi lukea myös ne, joita paperinen lehti ei tavoita. Lehden teema on turva, toivo ja tulevaisuus. Rukoillaan yhdessä, että tämä lehti voisi avata jokaiselle kriisin taakoittamalle oven Jumalan mahdollisuuksiin.

Kolehtiluukku rukoushuoneen pääoven vieressä palvelee seurakunnan jäseniä, jotka haluavat antaa kolehtilahjan perinteisesti käteisellä. Lahjansa voi pudottaa turvallisesti oven takana olevaan lukolliseen laatikkoon vaikkapa kirjekuoressa.

Seurakunnan vanhimmisto ja johtoryhmä käsittelee ensi maanantaina valtioneuvoston päätöstä rajoitustoimien asteittaisesta purkamisesta kesäkuun alusta alkaen. Kokoontumisrajoituksen muuttuminen kymmenestä henkilöstä viiteenkymmeneen mahdollistaa jo seurakunnan pienimuotoisen kokoontumisen. Myös Kirpputorin avaamisesta keskustellaan.

Tulevia tapahtumia

Sunnuntai 10.5.2020
16:00 Jumalanpalvelus, äitienpäiväjuhla Youtube-kanavalla (linkki myös Facebookissa).
Jukka Rahkonen, Jukka Pohjanheimo, Viivi Rahkonen, yhteislauluja ja seurakuntalaisten haastatteluja.

Tiistai12.5.2020
18:00 Rukousilta-lähetys Facebookissa.
Jukka Rahkonen, Matti Koski, musiikkia ym.

Torstai 7.5.2020
18:00 TorstaiSpecial Facebookissa.

Sunnuntai 17.5.2020
11:00 Sana elämään -raamattutunti Youtube-kanavalla (linkki myös Facebookissa).
Vierailevana opettajana Markus Tattari, Lapualta

16:00 Jumalanpalvelus, Youtube-kanavalla (linkki myös Facebookissa).
Vastuussa Härmän Helluntaiseurakunta.

Maanantaisin Keskellä elämää -ohjelma Radio Deissä klo 20.

Yhteystietoja, linkkejä