Uutiskirje 32-2020

IMG_20200807_094831

Rukous auttaa -teemalla syksyyn

Kesää on vielä jälkellä vaikka kalenterissa lukeekin elokuu. Elokuu on seurakunnassakin valmistautumista syyskauteen. Suunnittelua ja kalenterin hiomista. Ja viimeistään tässä vaiheessa tulee tarkasteltua että milloinkas on seuraava loma :). Elokuun aikana panostetaan erityisesti rukoukseen, sillä rukous on tärkeä perusta koko seurakunnan toiminnalle sekä etenkin sen suunnittelulle. Teema sopii jaettavaksi seurakunnan ulkopuolelle. Rukousaiheita riittää. Siitä oli osoituksena myös markkinoilla toteutettu Rukous auttaa -piste.

Kuukausitedote postitettiin Ristin Voitto -lehden yhteydessä jokaiseen seurakuntatalouteen tällä viikolla. Jos et ole ehtinyt lukea sitä tai lehti on jo hukkunut, löydät seurakuntammme osuuden tästä linkistä .

Tässä muutama uutispoiminta kuukausitiedotteesta:

Toiminta asteittain normalisoitumassa
Viranomaiset ovat keventäneet Korona-epidemiaan liittyviä rajoituksia. Seurakuntamme tilaisuudet ovat elokuusta alkaen avoimia kaikille. Osallistujamäärää ei ole rajattu.
Edelleen on kuitenkin tärkeä huomioida muun muassa suositukset käsihygieniasta ja turvaväleistä. Rukoushuoneen penkkirivejä on välistetty ja myös parvekkeen istumapaikkoja suositellaan käytettäväksi. On myös tärkeä että tilaisuuksiin tullaan terveenä, vältetään kättelyjä sekä halailutervehdyksiä ja yskittäessä suu peitetään paperilla tai hihalla. Vahtimestarit seuraavat tilannetta ja ohjaavat tarvittaessa.
Pienkotivierailut on suunniteltu käynnistää syyskuussa. Samoin seurakunnan pienryhmätoiminta ja kerhot käynnistyvät syyskuussa. Myös Minna Pollari on palannut lomautusjaksolta työhön 1.8.2020.
Tilaisuuksien kuvaaminen
Seurakunnan tilaisuuksista kuvataan elokuusta alkaen sunnuntain jumalanpalvelukset sekä raamattutunnit. Tiistain rukouskokouksia ei kuvata ellei kyse ole erityisteemasta tai -vieraista. Tilaisuuksissa ei kuvata tunnistettavasti yleisöä, rukouspalvelua, ehtoollisjuhlan asiakokousta. Lisäksi pitkittyneitä tilaisuuksia saatetaan editoida ennen julkaisemista. Kuvatut tilaisuudet lähetetään seurakunnan omalla Youtube-kanavalla muutaman päivän sisällä tilaisuudesta.
Rukouksen teemakuukausi
Osallistumme pe 7.8.2020 markkinoille seurakunnan rukous auttaa -pisteellä. Jos haluat auttaa pisteen rakentamisessa tai tarjoilun järjestämisessä niin ole yhteydessä Jukkaan.
Viikko 34 on rukousviikko, jolloin rukoushuoneen ovet auki rukoukselle iltaisin kello 18 alkaen maanantaista lauantaihin. Sunnuntaina jumalanpalveluksen teema liittyy myös rukoukseen. Vieraana on Marko Selkomaa Seinäjoelta.
Lapsityön käynnistyminen
Apua; mitä, miten, missä?!! Meillä on maailman paras sanoma, mutta miten saamme sen kauhavalaislapsille – omamme mukaanlukien – kerrottua? Jos tulevan polven evankelioiminen ja/tai opetuslapseuttaminen on sinunkin sydämelläsi, tule rukoilemaan ja suunnittelemaan Pollareille to 13.8. klo 18.

Kutsuvideo lapsityön rukous- ja suunnitteluiltaan:

Rukousaiheita

• Kiitetään hyvistä asioista, kuten kokoontumisvapaudesta, säästä sekä viimeksi rukousaiheena olleen puistokonsertin onnistumisesta yms.
  • Rukoillaan että Korona-tilanne helpottaisi myös maailmanlaajuisesti.
  • Rukoillaan seurakunnan syyskauden sekä siihen liittyvien suunnittelupalavereiden puolesta
  • Rukoillaan koko seurakunnan puolesta, rukoillaan myös eri toimintamuodoista vastuussa olevien puolesta

Tulevia tapahtumia

Sunnuntai 9.8.
16:00 Jumalanpalvelus: Siunaten syksyyn.
Koulunsa aloittavien siunaus. Joni Kuikka, Jukka Rahkonen ym.

Tiistai 11.8.
18:00 Rukousilta erityisesti Israelin ja lähetystyön puolesta.
Jukka Rahkonen, Juho Vartiainen & rukousavustajat

Torstai 13.8.
18:00 Lapsityön rukous- ja suunnitteluilta Pollareilla.

Sunnuntai 16.8.
16:00 Jumalanpalvelus.
Jari Turunen & co, Jukka Rahkonen ym.

VIIKKO 34 – RUKOUSVIIKKO

Yhteystietoja, linkkejä