Lokakuussa ohjelmaa naisille ja miehille

IMG_20221024_140157

Naistenilta

Jo perinteikkääksi muodostunut yhteiskristillinen naistenilta pidettiin rukoushuoneellamme perjantaina 14.10. Paikalla oli noin 80 naista, joista toistakymmentä naista oli palvelemassa illan toteuttamisessa tavalla tai toisella. Ilta oli monipuolinen ja saimme kuulla Jumalan teoista. Maria Kuikka, Eeva-Maria Laakso sekä Teija Tynjälä kertoivat elämästään ja matkastaan Jeesuksen seurassa ja evankeliumi oli naisten todistuksissa vahvasti esillä. Myös Effatan laulut koskettivat ja kutsuivat naisia odottamaan, luottamaan ja iloitsemaan Herrassa. Kiitos vielä kaikille illan toteutuksessa mukana olleille!

Seuraavan naistenillan järjestelyvastuu siirtyi luterilaiselle seurakunnalle, jonka puolesta Sanna Ahola kutsuikin kaikki naiset mukaan ensi keväänä pidettävään naisteniltaan.

Titta Puhto

Miestenilta

Raamatussa kerrotaan miten miehet kokoontuivat ja viettivät aikaa yhdessä. He liikkuivat kävellen luonnossa tai veneilivät järvellä. Välillä he olivat nuotiolla ja söivät yhdessä. Miehet viettivät ehtoollista ja olivat todella usein Sanan kuulossa. Niissä hetkissä he oppivat ihmissuhteista, saivat uutta suuntaa elämälleen ja vahvistusta omassa tehtävässään. Jeesus oli aina heidän kanssansa.

Kotiseurakunnassa miehet ovat kokoontuneet samoissa merkeissä. Syksyn alkajaisiksi olimme Lehtopirtillä, mikä osoittautui myös erinomaiseksi paikaksi olla yhdessä. Illan aiheena oli miesten rukouselämä. Kun koolla on ”noin kaksitoista miestä”, on helppo avautua ja sanoa ääneen ajatuksensa. Siellä voi pyytää rukousapua elämänsä kipukohtiin.

Aikoinaan Andreas sanoi veljelleen Simonille – Olemme löytäneet Messiaan. Ja hän vei Simonin Jeesuksen luo. Miehet kohtasivat Vapahtajan ja saivat uuden elämän. Mies, tule sinäkin mukaan seuraavalla kerralla (to 17.11.) ja tuo ystäväsi!

Matti Ylikantola